Saturday, November 16, 2013

Pendirian diuji

Assalamualaikum..

Seminggu dah berlalu, rasanya minggu yang paling horror di antara minggu yang lain. Kejadian malam tu benar benar buka mata dan rasa seperti payah nak diterangkan dengan kata kata. Apa yg terjadi seaakan mimpi. Tak pernah pun terfikir ia akan terjadi. Emmmm...

Keputusan harus dibuat lagi, hikmah harus dicari....nak bertanya pada hati dan diri tapi tak boleh menjawabnya sendiri. Ikut saja ape haluan yang harus aku tempuhi.. sesak dada lemah minda memikirkan nya...

Kenapa kamu masih nak datang lagi setelah aku biarkan kamu pergi? Walaupun itu doaku....tapi hati aku ragu.. selalu jadi macam tu.. sebab aku kamu tak YAKIN DENGAN TUHAN MU!!

Allah......rasa di hati ini kecewa...rasa di hati ni luka... luka yang tak boleh dirawat lagi.. haruskah aku biarkan kamu pergi??? Sakitnyaaa sakitnyaa sakit sekali... perjalanan mencari redha Illahi masih belum ku temui, aku masih lagi terkapai2 sendiri menanti jawapan yang paling pasti.

Kamu, tolong jelaskan padaku. Apa sebenarnya mahu mu? Kau buat aku selalu memerlukan mu. Aku benci perasaan itu sebab aku takut kamu rimas akan sikap ku....

Tolong pergi, dan jangan datang selagi kamu tak mampu nak buat aku bahagia tanpa derita. Aku seksa aku kecewa aku merana. Aku tak mahu hidup dengan itu semua melainkan bahagia.

Ya Allah tunjukkan aku jalan nya. Aku perlu petunjukMu.

Thursday, November 07, 2013

Pergi dan sepi

Assalamualaikum....

Kini perjalanan nya beza sekali...
Datang tanpa diundang..
Pergi pula tanpa diusir..
Dia pergi bawa diri..
Kini sepi datang lagi...

Jauh beza nya manusia ini
Kasih sayang senang berbelah bahagi
Jumpa berlian, permata letak tepi
Takpelah,
Masih banyak yang harus aku pelajari
Tentang hidup ini

Mungkin istikharah ku dah terjawab ptg tadi,
Jalan nya mudah dari pagi tadi..
Mohon mudahkan semuanya..
Alhamdulillah.....
Kini semuanya mudah
Cuma ada sedikit berbekas di hati
Perihal kamu pergi
Sunyi sepi bawa diri

Semoga jalan ini diredhai......
Bahagia la kamu di sana nanti
Moga Allah sentiasa rahmati
Maaf diri ini harus terus menanti
Satu jawapan yang belum ku temui.
Tapi....
Ia pasti akan terjawab nanti.

InsyaAllah!!

Saturday, November 02, 2013

Kelas anatomi

Fully booked today!

8 a.m from negeri sembilan - shah alam
8.50 a.m arrived at tasik sek 7 shah alam
9.50 a.m driving to Meru training for generate income and knowledge
6.00 p.m driving from Meru to Shah alam and arrived at 6.40 at sek 19
7.00 p.m landing and solat magrib
Tonite Sek 7, need to unpack all my things..

Fuh~~~ penat tapi rasa berbaloi. Even busy macam mana pun perjalanan kehidupan ini sangat dipermudahkan. Alhamdulillah ;)

Mencari mu?? Bukan lagi tugasku, aku serahlan semua pada Allah.. ku letakkan keyakinan ku hanya pada Allah. Moga redha Allah selalu bersama ku.

Mencari MU??Kini menjadi tugasku..jiwa tenang perjalanan nya pun senang. Ku mohon untuk terus diberi kekuatan mencari sinar nya.

Hidup bahagia lah kamu seadanya kerana aku sudah pun lepaskan kamu. Andai JODOH itu sudah tertulis kita pasti bertemu, ku selalu doa untuk mu agar dirahmati selalu.

Thank You For Reading Yahhh !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...