Wednesday, October 09, 2013

It's begin

Assalamualaikum

Sedar sedar je tinggal lagi 2 bulan bakal berakhirnya tahun 2013.. Tahun baru bakal menjelma.
masih sempatkah kita untuk terus melangkah ke sana? rasa nya bukan itu yang harus kita fikirkan...

usia meningkat seiring dengan pertambahan hari..Amalan kita bagaimana? Ya Allah, aku lupa yang aku masih lagi di takuk lama..asyik ingat dunia yang entah sampai bila diberi masa untuk terus singgah di sini.

Kehidupan kita tak pernah jauh dari mati..semakin hari semakin hampir. Ya Allah beri aku masa untuk perbaiki amalan dan tambahkan bekalan untuk bertemu MU di sana nanti.

hari ini ku belajar. yang yakin dengan Allah itu wajib dan percaya dengan qada & qadar nya. Aritu ada selisih faham dengan sahabat, dia terluka & kecewa dengan sikap ku. dua hari dia berdiam diri. aku tegur di wasap dia diam, aku tegur di facebook dia diam..aku buntu..

Aku muhasabah diri balik, aku fikir kenapa aku buat camtu pada dia walhal aku jugak manusia biasa yang tak pernah alpa dari kesalahan. Jadi siapa aku untuk hukum dia.. Wahh ~~~ bunyi nya macam aku dah kalah kan.. tapi takpe kerana yang baik itu ganjaran nya baik. Kita dia dan mereka sama saje di sisi DIA

kalau nak hukum biar Allah yang menghukum..bukan nya kita hamba yg kerdil lagi hina ni.

kalau kita ada buat salah, pastu rasa penyesalan..cepat cepat buat solat taubat..minta Allah ampunkan dosa.
satu je yang kita kene tahu, Allah tak kan biarkan HAMBA NYA yang sentiasa KEMBALI DI JALAN NYA. itu Janji ALLAH.

moga Allah redha ~~


0 orang dah komen, anda bila lagi ?:

Thank You For Reading Yahhh !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...