Sunday, September 02, 2012

Doa daku buat kamu

Assalamualaikum


baru habis berbual dengan seseorang yang aku pernah kenal 3 tahun lepas dan pernah singgah dalam hati ini untuk seketika dan kini kami berhubung kembali. 


mungkin dengan mengenali aku untuk seketika itu, dia tahu aku jenis yang macam mane. makanya dia sendiri tidak percaya apa yang terjadi. aku terkadang rasa bersalah pada orang yang pernah hidup dalam hati ini. tapi aku kadang kadang ingin mencari kehidupan aku sendiri.

aku sayangkan dia, sayang dia seperti mana aku sayang kan yang lain. cuma aku rasa sampai sudah masa aku memikirkan diri aku sendiri dan mencari bahagia aku. walaupun aku tahu apa yang aku kejar sekarang ini sesuatu yang tidak pasti tapi aku masih mahu teruskan. Seakan tidak mengerti mengapakah aku harus terus bertahan untuk itu walaupun aku tahu....

mungkin aku akan terluka nanti. 


rasa ini terkadang mahu kembali kepada keadaan normal, dan kadang itu rasa seperti mahu maju ke hadapan dan menghadapi yang mendatang dengan jiwa yang tenang serta kuat! Ya Allah tunjukkan hamba Mu ini jalan yang sebenar- benarnya.


banyak makan hati jugak sebenarnya. tapi aku lupa kan semua itu hanya kerana aku sayang. aku ingin bersama kamu sampai bila bila walaupun aku tahu payah dan susah, aku hanya mampu berusaha dan bertawakal kepada Allah . semoga segala gala nya berhasil ..


kepada kamu yang jauh di sana,

percaya lah dalam hati ini masih ada kamu walaupun kita tidak bersama lagi. Allah tahu yang terbaik buat kita. Jika kamu percaya ini kamu akan lebih yakin untuk teruskan kehidupan dan tenang la wahai sayang ku. Allah tidak menguji hambaNYa jika dia tidak mampu. Aku mengharapkan kamu tenang dan tabah di sana dengan ketiadaan aku di sisi mu. semoga kamu ketemu bahagia yang kamu cari.

Jika ada jodoh antara kita, apa jadi sekali pun akhirnya kita akan bersama juga. cuma sekarang ini kita harus terus berdoa dan ini lah masa untuk kita perbetulkan diri masing masing. Allah maha penyayang. dia uji kita sebab dia sayang kita. InsyaAllah :)




Biarkan warna warna kehidupan kita seceria warna orange di atas. Allah beri lah dia bahagia seperti mana Engkau beri kan aku bahagia . Allah jangan Engkau pesongkan hati dia dan jangan Engkau lupakan dia. Peliharalah dia seperti mana kau memelihara umat umat yang taat pada perintah Mu. Bimbing la hati Nya ke jalan Mu.


Aminnnnnn


1 orang dah komen, anda bila lagi ?:

Thank You For Reading Yahhh !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...