Thursday, March 22, 2012

terima kasih Allah

Assalamualaikum

Salam semua... penatlah, letih sangat rasa... =(

haippppp ~~ apesal ngeluh ngeluh ni? tak baik lah.. Allah dah beri rezeki kenapa masih lagi tidak tahu nak bersyukur nie? ini lah dinamakan manusia tidak tahu nak bersyukur. itu jugak lah aku.. hehee..

Pertama tama kali, syukur Alhamdulillah setinggi tinggi syukur ke hadrat Illahi kerana dah beri rezeki yang betul betul saya idamkan, kini tidak ada lagi runguntan, kalau ada pun itu adalah perasaan yg disulami nasihat syaitan yang mane nak mengajak kita ni sbg manusia ke jalan yang salah.... betul tak?

kini aku lebih banyak belajar erti hidup, hidup yang perjalanan nye penuh dengan liku liku dan juga ketaatan kepada yang maha Esa.. Allah itu menguji  mesti ada sebabnya mengapa dan kita sebagai manusia harus menerima ujian itu dengan sabar dan redha serta selalu berdoa dan yakin dengan setiap ketentuan Nya. 

Sesungguhnya Allah itu maha mengetahui apa yang terbaik untuk umatNYa.. cuma kita ni sebagai hamba kene selalu berusaha dan berdoa serta tingkatkan amalan kepadanNya serta syukur selalu.

sepanjang tempoh 6 bulan lalu, banyak aku belajar ape itu erti hidup, sabar, redha dan yakin. dan hari ini berkat dari semua itu, Alhamdulillah Allah dah beri rezeki yang begitu tidak ternilai. Syukur sangat sangat.

pada rakan blogger yg sudi komen entri lepas and beri semangat serta mendoakan, thanksss alot ! Alhamdulillah, Allah itu maha adil. saya dah dapat kerja yang memang selama ini diidam idamkan.. 
semoga, dipermudahkan sepanjang perjalanan mencari rezeki ini.. InsyaAllah aminn ~~

tak rugi jika kamu hidup berpandukan JALAN ALLAH !!



 # hari pertama kerja, pulang lambat tapi Alhamdulillah, kesian si dia sampai tertido tunggu aku. haks.

3 orang dah komen, anda bila lagi ?:

mummY daniSha said...

alhamdulillah murah rezeki aishah =)

GS said...

Alhamdulillah. semoga menjadi wanita yg solehah :)

DATO MUDA NIZAR said...

yup,..semua org patut bersyukur,...
kesempatan ini dato nk share sumthing
.haa,..awak tentu banyak kawan kan??haa,.dato nk offer awak jd agent topup,..senang2,..baca laa kt blog dato,.free jaa daftar,..

http://traveloghidup.blogspot.com/2012/04/jom-jadi-agent-topup-mudah.html

Thank You For Reading Yahhh !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...