Thursday, March 15, 2012

itu bukan rezeki kita

Assalamualaikum

Hai semua, sihat? 
bercerita kita pasal entri lalu, jawapan pada soalan itu adalah aku pilih job di seremban ~~~
1st day masuk, Alhamdulillah it's like what I'm expect !

each department ada bilik dia sendiri, then dekat situ takde pulak orang nak sibuk sibuk hal org kan.
masing masing duduk dalam department masing masing buat keje sampai masa makan, pegi makan.
time makan even short sebab lunch hour just 1pm - 1.45pm tapi itu susah memadai.. mulanya mmg aku sndiri tak boleh terima sebab sangat tak biasa, tapi since dia tak kaco waktu solat and makan kita, it's more than enough!

pasal keje pulak, memang ada yang aku tak setuju dgn system kat situ since suka sangat buat double work, so bila keje banyak buat pulak double work ia akan jadi sangat slow flow keje tu. tapi bila aku paham kenapa mereka buat camtu, i'm accept it. reason dia no flexible software.. tunggu masa je nak update! huhu ~~

honestly aku suka environment di situ !!

tapi........sebab perkara bawah ni aku terpaksa lupekan semua tentang keje di situ and gaji yang lumayan hanya sebab aku tak nak hasil titik peluh aku nanti menjadi satu pekara subahat.. Iyelah, even mufti sndiri tak leh kata halal atau haram tapi aku tetap rasa tak sedap hati since aku sama sama dalam membantu agama lain buat sesuatu yang bertentangan dengan Islam.


Jika diikutkan perasaan mahu je aku stay di situ, tapi bila pikirkan dulu setiap kali aku lalu je kat projek tu mesti aku kutuk sebab nak buat church, so aku buat keputusan leave company tu.. 

semoga Allah membalas niat baik ku ini dengan rezeki yang lain. Aminnn ~~








6 orang dah komen, anda bila lagi ?:

PoohGumux said...

betul tu...dah macam bersubahat pulak kan..insyaAllah ada rezeki keje kat tempat lain pulak pasni

KuNanGKuNanG said...

insyaAllah.. rezki ada dimana2..mi=ungkin ada rezki yg lebih besar menanti...:)

Jahidih Saili said...

Salam..serius..sy respek dgn kptsn aisyah.. sy yakin aisyah akan dpt kerja yg lbh baik..amiinn..

Ana Aishah said...

InsyaAllah, aminnnnn ^^

thanks kawan kawan mendoakan untuk sy :)

Bobo said...

rezeki ada ditempat lain :)

mummY daniSha said...

hi salam kenal...
insyaallah aishah..kalau kite tgglkan sesuatu kerana ALLAH..insyaallah ALLAH akan bg yg lebey baik...=)

Thank You For Reading Yahhh !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...