Wednesday, August 17, 2011

Baca dan pikirkan.... redhaa !


1)  Lelaki sejati akan memperlakukan wanitanya seperti seorang puteri dan menjaganya dengan sepenuh hati


2)  Lelaki sejati bukan mereka yang tidak pernah menangis. Tapi mereka yang tahu cara menunjukan perasaan di saat yang tepat.


3)  Lelaki sejati adalah dia yang tetap teguh berdiri menghadapi cubaan yang dihadapi tanpa pernah meminta untuk dikasihani.


4)  Lelaki sejati adalah lelaki yg tidak akan pernah membandingkan wanitanya dengan wanita lain dalam keadaan apapun.


5)  Lelaki sejati adalah mereka yg berani mengungkapkan cintanya, meski tahu jika akhirnya dirinya akan terluka.


6)  Lelaki sejati tak berpindah dari satu hati ke hati lain dengan mudah hanya untuk bersenang-senang.


7)   Lelaki sejati adalah lelaki yg boleh menjadi pasangan, sahabat, teman, rakan, dan ayah bagi wanita yg dia cintai.


8)  Lelaki sejati mencintai wanita apa adanya, bukan adanya apa.


9)  Lelaki sejati adalah lelaki yang selalu berusaha, berjuang agar dia boleh menjadi seorang IMAM untuk perempuannya.


10) Lelaki sejati mencintai wanita setulus hati, menepati janji dan tak membenci saat merelakannya pergi.


Tuesday, August 16, 2011

Keputusan

keputusan yg diambil.
walaupun payah tapi....
hati ini tidak lagi mahu terluka...
andai itu yg terbaik dalam hubungan ini
saya redhaa...

saya tak tergamak memikirkan keburukan awak...
sebab saya sayang awak.
jadi nya. saya akan terus ingat dan simpan
memori indah kita bersama..
semoga kenangan itu akan menjadi pengubat
pada diri saya di kala saya rindukan awak

maafkan kesilapan yg pernah saya buat
sebelum ini,
saya akan terus berkuat
untuk menempuhi segalanya bersendiri...
semoga awak selalu bahagia..
dan kalau boleh...
awak cepatlah sedarrr...
yang jalan awak pilih sekarang ni salahhh
agar awak tak terlambat dan nyesal di kemudian hari

saya sayang awak....

Monday, August 15, 2011

Buat awak....

Salam buat awak,

Arini awak mula kerja tempat baru kan?
teringin sangat rasa di hati ni nak tanya...
Okey ke keje kat sana?
Macam mana 1st day di sana...?
Kawan-kawan okey ke kat sana...?

Tapi saya rasa awak akan annoying bila saya tnye macam ni..
sebab awak tak perlukan saya lagi...
bagi awak,
mereka-mereka itu lagi penting kan..
napa saya cakap camni...
sebab, mereka hilang dari list friend awak...
awak perasan...awak bising-bising..

Tapi bila saya hilang,
awak jugak terus hilangkan diri...
diam seribu bahasa...
tak contact saya pun...
tak sms saya pun
tak call saya pun...

Takpe, saya paham
awak mesti nak saya pergi kan...
saya akan kuatkan hati nie..
walaupun hakikatnya.
saya tak mampu

walau apepun...
saya nak awak tahu
yang saya sentiasa mendoakan kesejahteraan awak
di dunia mahupun di akhirat sana...
semoga awak dapat apa yang awak idamkan

Jaga diri awak.



Friday, August 12, 2011

sekali lagi




Its Difficult To Wait For Someone ,
And Its Difficult To Forget Someone !
But The Most Difficult Thing Is ToDecide Whether To Wait Or ToForget Someone.....!!




please. dont let me crying every day. saya tak tahu ape lagi nak buat. sy betul-betul terluka dengan sikap awak yang terus menerus buat saya macam tak wujud. Saya masih perlukan awak. cepat la sedar, ape yg awak buat sekarang ni salah. saya harap awak cepat sedar dari mimpi yg sedang awak hadapi sekarang ni. awak, jangan terus terleka dengan kemewahan hidup yg awak ada sekarang. kerana ia tidak kekal lama pun. saya mengharap awak akan sedar suatu hari nanti. 




saya yang terluka sekali lagi.

Thursday, August 04, 2011

Jagalah sahaja diri kamu itu. pasti akan selamat.

Assalamualaikum readers!

Lama tak bersiaran langsung dari bilik sewa kan. Baru arini ada masa and mood sudah berbaik dengan tuan nya. Hehe. Seaakan hilang identiti diri bila mana seseorang yang kita terlalu percaya menipu/menghilangkan diri/meninggalkan kita. Aku hilang pedoman. 

tetapi bila aku terpikir sampai bila? sampai kapan pun... (indo la pulok. hihi)

maka diri ini kembali kepada pencipta-Nya. dan itu la yang sebaik-baik nya. Moga hidup ini lebih diberkati.

lebih mengerti apa itu erti kehidupan, kesakitan, kecintaan & kepercayaan. bukan dengan manusia tetapi dengan Pencipta kita. 

Maka ingin berpesan pada anda semua :

Wahai orang-orang yang beriman! Jagalah sahaja diri kamu (dari melakukan sesuatu yang dilarang oleh Allah). Orang-orang yang sesat tidak akan mendatangkan mudarat kepada kamu apabila kamu sendiri telah mendapat hidayah petunjuk (taat mengerjakan suruhan Allah dan meninggalkan laranganNya)Kepada Allah jualah tempat kembali kamu semuanya, kemudian Ia akan menerangkan kepada kamu (balasan) apa yang kamu telah lakukan.

surah Al-Maidah ayat 105. 

Just care yourself. InsyaAllah u will have safe journey in your life 

I have to be patient !


H.R Al-Bukhari & Muslim

“Sesiapa yang Allah mahukan dirinya berada dalam kebaikan, diujiNya dia itu dengan kesusahan”


Semoga Saya Tabah Hadapi Ujian Yang berat Ini.
Pelihara dia seperti mana Engkau pelihara mereka-mereka yang beriman ke jalan MU
sesungguhnya hambaMU ini REDHA!

Thank You For Reading Yahhh !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...