Friday, July 15, 2011

tolong ingatkan aku

Assalamualaikum readers !

Ya Allah! aku baru perasan yang lesen memandu aku dah mati sebulan yang lalu.
perasan pun masa orang duk kecoh-kecoh berhimpun Bersih 2.0 aritu
nasib tak keluar ke mana-mana masa tuh. hati nak balik kampung pun rasa berat jer.
Makanya pengajaran pada diri sendiri, sila ingat tarikh expired driving licence anda yer !

dan lagi, even dah perasan lesen dah expired last week
aku still takde masa nak renew. mana taknya, siang kerja malam pulak JPJ dah tutup
kalo ada pun post office, mana lah bole dia nak access JPJ malam hari tuh.
Maka nya, aku pun tanye lah kat kawan-kawan facebook.
Post office buka ke hari sabtu ??

Jawapan : 
  • buka tapi setengah hari sahaja bagi branch pejabat post seluruh Malaysia 
TAPI 
  • mana-mana post office yang berada dalam shopping complex, buka sampai jam 9 malam
Urusan :
  • surat menyurat - dari jam 8.30 a.m sampai 9.00 p.m (Mon-Sat)
  • renewal lesen, insurance, road tax dan apa-apa yang berkaitan JPJ - dari 8.30 a.m - 5.00 p.m (Mon- Sat)

Tenkiu kawan-kawan ku ^_^
Maklumat lanjut boleh rujuk SINI  
Renew driving licence secara online SINI 


3 orang dah komen, anda bila lagi ?:

adan said...

sy lak lupa hari ni roadtax dh mati,,,

~iz~ said...

xnk lupa set remainder kt handset..sure x lupa dia akan tolong ingatkan..:)

sabtu kalau x silap pejabat pos buka..

abglan said...

Ana Rafali pun lupa nak idup lesen.. tapi lupa la bila dia cakap cam tue... hu hu

Thank You For Reading Yahhh !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...