Friday, July 29, 2011

Peringatan : Sebelum Puasa

Assalamualaikum readers!

InsyaAllah lagi dua hari, kita umat islam bakal memasuki bulan ramadhan. Semoga bulan yang penuh barakah ini kita gunakan sebaik-baiknya untuk beribadah kepada Allah. Rebut peluang yang ada. tak kira lah kita ni baik ke jahat ker. Sesungguhnya Allah akan memberi ganjaran kepada siapa yg melakukan kebaikan ke jalan NYA. Janji niat dan cara kita betul . InsyaAllah :)

ramai orang kata sebelum puasa......


Makan  sepuas-puas hati

tapi sebenarnya tak .tapi kita perlu....

sucikan hati dengan bertaubat

saling maaf-bermaafan sesama manusia 


then, baru hati kita mudah nak menjalankan ibadah kepada NYA. InsyaAllah :)

selamat berpuasa semua.

6 orang dah komen, anda bila lagi ?:

bez amin said...

ahlan ya ramadhan..smoge makin ceria d bulan mulia :-)

Cik Ezy said...

betol2..
pdhal tym berbuka lg byk mkn..
huhuuu...

Cik Baju Kurung said...

hehe . macam cbk pulak . sebelum puase nak makan macam macam . ;)

aimie amalina said...

betol!
bulan yang mulia lagi menyucikan~

anismelon said...

selamat berpuasa..salam ramadhan..:)

Ana Aishah said...

anismelon
selamat berpuasa jugak

aimie amalina
thank drops here dear :)

cbk
makan bnyk sblm puasa takpe,
bulan pose nnt jangan. hehe

cik ezy
masak kan tu bulan pose bole?

bez amin
tenkiu, begitu juga dgn kamu ye :)

Thank You For Reading Yahhh !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...