Wednesday, July 20, 2011

boleh ke nak halang iblis masuk rumah kita ?

Assalamualaikum readers !

Rumah adalah tempat kita tinggal, kita kene la jaga. Bukan setakat jaga kebersihan bagi mengelakkan nyamuk aedes masuk, lipas masuk.. tapi juga syaitan masuk. Kalau nyamuk or lipas bole halang dengan Sheildtox kan. Abis kalau iblis ? kita tak nampak, kita tak tahu pun bila dia masuk. camne agak nya nak halang ? Boleh tapi pastikan penghuni rumah itu...


  1. Saling bermaaf-maafan diantara satu sama lain bila ada perselisihan faham Konfirm lari syaitan, dia dah kalah.
  2. Sentiasa berada dalam keadaan bersih dan berzikir kepada Allah. Sebut nama Allah syaitan lagi lah takutkan.
  3. Sentiasa menjauhkan diri dari melakukan perbuatan tercela. No Maksiat okeyy !
  4. Sentiasa merendahkan diri kepada Allah. Bersyukur + ibadah kepada Allah
  5. Menghindarkan diri dari melakukan perbuatan haram. Segala yang haram jauhkan.
  6. Penghuni yang terdiri dari pasangan yang soleh dan solehah. Pasangan means suami isteri yang dah sah.
  7. Sentiasa berbakti kepada ibu bapa. 
  8. Sentiasa sujud dan rukuk kepada Allah. Solat 5 waktu jangan tinggal yer.
  9. Sentiasa menghubungkan hubungan silaturahim diantara satu sama lain. Bebaik-baik.
  10. Sentiasa menjaga hak-hak dan kewajipan terhadap Allah. 
Semoga rumah yang kita tinggal sentiasa dilindungi Allah. Jika rumah itu penguninya baik, taat perintah Allah dan menjauhi larangan NYA. InsyaAllah hidup akan tenang, rumah pun sejuk jer. takdela nak gaduh-gaduh ker. yang paling penting perlu bersih dari kekotoran dan dosa

11 orang dah komen, anda bila lagi ?:

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

moge2..insyaALLAH..jauhkan lah iblis itu..

aishahNewdestiny said...

yui
insyaAllah. menghindar itu baik :)

Green Apple said...

rumahku syurgaku...

syrupmasin said...

ohh macam tuh..thanx kongsi :)

aishahNewdestiny said...

@Green Apple
yes dear! rumahku syurgaku :)

aishahNewdestiny said...

syrupmasin
same-same syrupmanis. hihi

pengemis Cinta~ said...

Assalamualaikum..perkongsian yang sangat membantu..teruskan bertinta hikmah..may Allah bless.ameen..^_^

anismelon said...

yup yup..insyaallah leh terhindar dr iblis ikut cara nie..

aishahNewdestiny said...

Pengemis cinta
Waalaikumsalam. Terimas kasih. May Allah bless us. Aminn

Anismelon
InsyaAllah. moga-moga kita sentiasa di bawah lindungan nya :)

Bro ahmad said...

banyakkan doa..:)

Ana Aishah said...

bro ahmad
yup. doa selalu. pengikat kita dan Allah :)

Thank You For Reading Yahhh !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...