Friday, May 27, 2011

Plan immediately after married..

Hello !
musim cuti sekolah ni pasti ramai yang dapat undangan majlis perkahwinan kan ?
sampaikan tak tahu nak attend majlis yang mane satu...
lagi-lagi kalo satu hari tuh sampai 2 hingga 4 majlis...
dah tu sume kenalan rapat kita pulak tuh
mau pening kepala nak arrange mase and perjalanan...

like me too...
start esok 28 Mei sampai lah 12 Mei berderet jemputan...
abis dah sume kawan-kawan nak kawin....
InsyaAllah akan ku hadiri sume undangan hehe...

Orang sibuk pikir hal persiapan kawin..
aku pulak ... pikir PLAN AFTER kawin..
iyer lah, nak kawin tak dapat-dapat !!
so, berangan je la konon-konon nye dah kawin..
BEST Jugak kan.. hihi

okey, lets start our dream :)


  • HoneyMoon ! Selalu orang plan honeymoon jauh-jauh kan.. tapi bagi aku cukup la sekadar dlm Malaysia jer.. sekurang-kurangnya menyumbang pada negara sendiri..hehe Tak kesah pulau ape yang penting aman, damai + tenang.. baru la syok nak berbulan madu with 'hubby' .. ngee (gatal nyer engko nyah)
view pulau.. mendamaikan !!
  • Tengok Wayang ! Selama 25 tahun aku hidup ni BELUM PERNAH sekali pun aku jejak kan kaki ini ke panggung wayang dengan kata lain cinema..hoho Mesti ramai yang terkejut kan?? Ayah tak bagi pergi selagi belum kawin... hihi So, nak cepat kawin bole pergi tengok wayang dengan 'hubby' ..! 
agak-agak after kawin cerita ape yang aku akan tengok ek ? 
  • Hias Rumah ! Awesome... since dah keje ni keinginan memiliki RUMAH SENDIRI membuak-buak.. So, after kawin pasti akan ada rumah sendiri kan.. Itu pun kalo umah beli lah.. kalo setakat sewa je hias biasa-biasa udah ler.. janji selesa hidup dengan 'hubby' .. hihi 
kalau la dapat rumah ala-ala ini, mau tak keluar jawab nya.... hihi
  • Belajar Masak ! Ramai je kawan-kawan aku tak pandai masak tapi bole jer kawin.. haha So, kira aku pun sama lah kan... lepas jer kawin belajar masak sedap-sedap takde lah 'hubby' lari makan kat kedai je.. Ayah + emak jangan risau ye.. Lepas kawin orang belajar masak.. haha


sodappppp lak aii !!
  • Up-grade Diri + Amal Ibadah ! Untuk mencapai sesuatu yang kita ingini pasti perlu usaha..betul tak ? tapi segala-galanya datang nya dari ALLAH jua.. maka apabila kita sudah mencapainya, diri sendiri  harus la SYUKUR... jadi sebagai hamba NYA kita harus lah ingat.. mase bujang semuanya buat sorang-sorang, so bila dah ada 'hubby' nanti makin bertambah-tambah la semangat mengerjakan amal lbadah.. dah ada Imam solat, pemberi nasihat + penyeri hidup.. pasti bahagiakan ? InsyaAllah :) 


Akhir sebuah kisah angan-angan si gadis kecil.. ngee 
bila lah agak nya segala ini bakal dicapai ??
semoga doa ku akan diperkenan kelak.. Aminn !

tak boleh kawin tak bermakna tak boleh berangan-angan kan? 

                                     MyEm0.Com
                                        heeee


4 orang dah komen, anda bila lagi ?:

Cik Embun said...

nak honeymoon.. tp honeymoon time duit xdak sgt la tidak best..

GadisKecil said...

@cik embun

Jom g honeymoon!!

kumpul duit dari sekarang tau

hee

Cik Ezy said...

nk hanimun kat genting je..
hahak..

eh ngape ayah xbg tgok wyg?
huhu

GadisKecil said...

@cik ezy

genting sejuk kan ??
haha

ayah xbagi tengok wayang sebelom kawin jer... kate nya bahaya!!
hihi

Thank You For Reading Yahhh !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...