Saturday, May 28, 2011

Cinta itu ibarat menunggu bas !


Cinta punya persamaan dengan situasi menunggu bas

Situasi A


Bila bas A datang, awak nengok bas tu dan awak kata pada diri awak"Eee… penuhnya… tak de tempat duduk.” Jadik, awak katakan pada diri awak, “Saya akan tunggu bas yg lain.” Awak pun biarkan bas tu berlalu dan awak tunggu pulak bas yg lain.


#Ini adalah pilihan !! like cinta, kamu berhak memilih mengikut kehendak hati sendiri.


Situasi B
Datang pulak bas yg kedua [bas B]. Awak nengok bas tu dan awak akan cakap, “Eee… bas ni buruk sgt… mesti tak selesa. Dan mungkin bas ni akan rosak kat tengah jalan.” Jadi, awak pun biarkan bas buruk tu berlalu dan awak bercadang untuk tunggu bas yang seterusnya.

# Ini juga pilihan !! memilih teman hidup untuk kekal bahagia sampai bila-bila.nak cari lelaki pun kene pilih jugak.Kalo salah pilih naya kita ! haha

Situasi C


datang lagi sebuah bas [bas C]. Bas yg datang tu kosong, tak penuh dan tak seburuk bas yg tadi tapi kali ni awak kata, “Emm, tak de air-cond, cuaca pulak panas. Lebih baik saya tunggu bas yg lain.” Dan sekali lagi awak biarkan bas tu berlalu dan awak bercadang utk menanti bas yg seterusnya.


#Ini pulak memilih ! haha Nak cari laki tak semestinya hensem, kacak + bergaya..cukup lah sekadar sedap mata memandang and hati nya baik serta ikhlas.
Situasi D


Tiba-tiba awan mula gelap, cuaca semakin mendung dan baru awak perasan yg awak pula dah terlambat rupanya. Awak mula panik dan terus naik bas yg datang ketika itu, walaupun bas itu tak sebegitu sempurna. Dan kemudian barulah awak sedar bahawa… awak dah naik bas yg salah.

#Ini adalah kesempatan! Kita tidak lagi memilih tetapi menerima sesuatu yang tidak sempurna dengan cara yang paling sempurna :)


Nota kaki :



Jadi, mengingini apa yg awak idamkan tu memang tak salah. Tapi, tak salah juga kalau anda sanggup memberi satu peluang pada orang lain, kan? Tapi


Sekiranya awak dapati “bas” itu tak sesuai dengan awak, apa yg perlu awak lakukan hanya tekan loceng dan turun daripada bas tu. Tapi, jika bus itu tidak mahu berhenti ? Ape yang awak akan lakukan ?

Tidak semestinya ber air-cond itu bagus selama-lama nya dan tidak semestinya buruk itu tidak cantik di kemudian hari ... So, anda lah yang menentukan ! Bijak dalam memilih :)

Entri asal credit to : fara

8 orang dah komen, anda bila lagi ?:

Cik Ezy said...

bermkne sngguh!
xprnh lg dgr cinta tu umpama menunggu bas..
mmg unik..
=)

GadisKecil said...

unik kan!

NURUL AINI NORAZMAN said...

ni mesti suka berimiganasi,.tu yg smpai buat perumpamaan mcm ni,.btw nice,.AHAAH

GadisKecil said...

aini

kalo dipikir-pikirkan,cinta ini umpama menunggu bus

just u need to choose the right one!

thank ~~

apik pehe said...

hahaha..ader lak same nga bas...heheh

GadisKecil said...

apik

bukan same sgt, just perumpaan jer

hehe

Cik Puan Izan❤ said...

hai...saya follow sini juga...

header tu cantiklahh...^^

GadisKecil said...

cik Puan Izan with love!tq sudi follow sini + puji-pujian itu :)

keep in touch ya !!

Thank You For Reading Yahhh !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...