Thursday, April 28, 2011

zaman tadika

google

Masih ingat lagi zaman tadika anda tak ?? owwhhh...itu la zaman yang paling best and bahagianya rasa kan..sebab masa tuh kita baru belajar mengenal apa itu abjad, nombor, mengeja,membaca,bermain dan berkenalan dengan rakan-rakan.... Hehe Sapa di antara anda, bila parent hantar pegi sekolah tadika menangiss, lari panjat pagar sekolah, mogok takmo makan pagi dan tengahari semata-mata rindukan mak and ayah di rumah ?? cer citerr... Mesti ada di antara kita yang pernah melalui suma tu kan.... Tapi semua itu mesti kenangan paling manis yang anda akan ingat sampai bila-bila sebab ia adalah permulaan perjalanan dalam hidup anda sehingga menjadi anda yang sekarang kan... :))

Bila cerita pasal sekolah tadika... orang lain belajar 1 tahun tapi aku hanya berpeluang masuk tadika untuk tempoh kurang dari 6 bulan... Suma tuh gara-gara ayah lupa yang aku dah menjangkau umur 6 tahun ketika itu... hahaha Itu pon nasib baik dia jumpa kawan yang anaknya sebaya dengan aku.... 

Ayah : Eh !! dah masuk tadika anak ko ni ??
Kawan : Yer lah...dah 6 tahun...kene la daftar tadika...
Ayah : Tahun bape lahir nya ??
Kawan : 1986.. bukan ke sama tahun dengan anak engko  lahir ? tarikh je lain...
Ayah : Ya Allah....Aku lupa lah anak aku dah 6 tahun.. Kecik sangat dia tuh (dialog tipu..haha)
Kawan : Dah 6 bulan baru ko sedar..dah-dah pegi balik daftar anak engko sekolah.. 
Ayah : kesian anak aku... lambat masuk tadika..

huhuhuhu.. gitu ler kisah nya perihal aku masuk tadika !! Tapi ape yg best nye aku belajar kejap jer pastu dah masuk darjah 1.. Mak kata nasib aku ni jenis cepat belajar dan faham...kalau tak entah-entah repeat pulak tadika nya.. Mak kata lagi, aku ni balik jer sekolah terus menjalar atas lantai bukan tidur tapi study...mengeja..mengira.. Rajinn tak ?? huhuhu Berkat dari kerajinan ini lah aku berjaya tamatkan sekolah tadika tanpa repeat tahun seterusnya... Alhamdulillah..... :)) 

Terima kasih Ayah walaupun hanya 6 bulan, tapi ayah tetap daftarkan saya... Jasa ayah akan saya kenang sampai bila-bila... :) Next .... zaman sekolah rendah pulak yer ! Aku bukan ketua pengawas.. haha 

4 orang dah komen, anda bila lagi ?:

Cik Ezy said...

hoh..
ayah lupe umo ank die sndiri..
ekeke..
nsb baek smpat blaja jgk..
:)

| cik azeya | said...

mase sekolah tadika , saye kene kunci dalam toilet. kenangan yg sangat tak best. huk4

apik pehe said...

hahaha..bleh lak luper smpai camtu..hahha..

apik lak tadika sejam jer..hahaha..meronta tak mau pegi tadika..tapi kena tarik dek ayah..smpai jer kt tadika..mak letak atas kusi..pastu cekgu suh lukis bulat dengan petak..

lepas jer lukis semua tu..tinggal semua kertas atas meja..lari keluar cakap kt mak..."taknak la belajar kt sini..orang tahu doh"..hahaha..smpai la masok darjah satu..sejam tu jer la apik tadika..hehehe

GadisKecil said...

@cik ezy
itu la pasal...ayah lupa sebab anak dia kecil sangat.. hihi

@cik azeya
alaa..sian nye awk..tapi nape kene kunci dlm toilet ni ?

@apik pehe
lagi dasyat kisah apik..sejam je sek tadika kan.. kira nye kite lagi nasib baik la... mesti apik pandai kan sbb sume dah tau.. hehehe

tq all for visiting and comment ya :) Lovee all of u

Thank You For Reading Yahhh !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...