Tuesday, April 05, 2011

Ape TAKUT sgt dgn BAU DURIAN tu ???


Kulit Durian - Tajam
.
.
.
.
Buah Durian - Manis 
.
.
.
Bau Durian - ada orang kata
.
.
.
.
wangi
.
.
.
busuk
.
.
.
.
 
takutttttttttttttt bau durian smpai ke hidung bos !!!!

Apekah ??

Ohhhh, takut KANTOI dgn BOS buat pesta durian kat opis...

Abesss kalau TINGGAL SOLAT ?

tak takut KANTOI dengan ALLAH ke ? 
.
.
.
baca dua situasi ini 

Peristiwa di pagi hari kat sebuah opis, bau durian menusuk hidung smpi ke kalbu...cuak punya pasal bau durian kantoi dgn bos, masingmasing cpt g bukak air cond, kipas dgn tangan, bukak pintu tingkap segala...janji hilang bau b4 bos masuk opis...

Tapi

Suatu petang, ke hulur hilir dalam opis waktu asar pon masuk....tgk jam, Ehhh....dah 4.50 p.m la, BELUM solat ZOHOR lagi...xpe lah dah xsempat nak buat cane kan..kira HALAL je lah kan.....xperasan pulak dah abes waktu solat zohor....camtu je ke ? 

Haiii la manusia..

Bau Durian smpi ke hidung bos lagi kau takut dari meninggalkan solat 5 waktu dengan sengaja nya ??? Di manakah letak nya iman mu ?
dan beginikah cara nya kamu bersyukur setelah kamu ambil dan makan rezeki pemberian NYA ??

Insaflah ............pesan daku buat diri sendiri jua !

Dalam hadis Rasulullah bersabda, 'Lima waktu sembahyang yang Allah wajibkan ke atas hamba-Nya. Sesiapa yang melakukannya dengan baik dengan tidak meringankan hak-Nya, maka Allah menjanjikan dia dimasukkan ke dalam syurga dan bagi sesiapa yang tidak melakukannya, maka Allah tidak mempunyai janji dengannya. Jika Dia (Allah) mahu Dia akan menghukumnya dan jika Dia mahu, Dia akan mengampuninya'. (H.R. Ahmad, Abu Daud & Al-Nasaei)

3 orang dah komen, anda bila lagi ?:

moonie said...

wehh cam taw je kejadian neh...

GadisKecil said...

tau xper...!!

Cik Kasut said...

adui bau durian .....kembang tekak...sakit kepala..

Thank You For Reading Yahhh !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...