Monday, February 07, 2011

Adik sbg teman sebilik

Tiada Yang lebih Berharga dari memiliki keluarga yang bahagia dan adik beradik seperti mereka 
Merindui kampung halaman setelah 4 hari bercuti bersama keluarga yg tersayang..Bahagia nye rasa bila dpt bergurau senda seisi keluarga tnpa rase tension poonn..Sape yg tak suka bila berada dekat dgn mak,ayah, adik beradik ?? kalo ada tu means masih belum erat lagi hubungan mereka dgn keluarga..Kami sekeluarga sgt rapat smpaikan nk berpisah meneruskan tggjwb masingmasing pun rase berat sgt hati nak pulang... Like me lahhh ! terpaksa pulang jauh utk mencari rezeki utk keluarga dan diri sendiri..And kini adik ku pulak terpaksa dtg Kl ni demi meneruskan kehidupan sbg penjawat kerajaan.. hiihuhuu...Kalo diikutkan hati aku mmg takmo bagi adikadik aku keje jauhjauh dari family,yerla kesian dgn mak ayah, anak nyer sume jauhjauh..aku bukan takmo keje area seremban tapi belum ada rezeki di sana..so aku terpaksa lah stay kl ni dulu..=.='

Yang heppyy nye,skrg dh ada teman sebilik ! adik no 3 aku dah dpt keje area kl ni, so dia stay dgn aku lah..kami sewa 1 bilik bersama..Lepas ni takde la sendirian lagi..tapi kami kuat gado..:) gadogado pun dgn adik sendiri kan.. hihi :) baik x kakak dia ? sggp tu bangun pepagi demi nak antar adik naek train..Yela org keje gomen masuk keje nk kene awal..so memandangkan jarak dari umah nak ke tempat kerja jauh, terpaksa la kterog bangun awal pagi utk ke train..kalo lepas train nnt lewat pulak kan.. tak pasalpasal kene marah dgn pegawai atasan..Baik kan kakakk dia ?? 


Yang bebaju oren perempuan itu lah peneman ku kini di kl 
Tahniah kat adik ku sbb dh berjaya menjawat jwtn Pembantu Akaun W27 kat perbadanan kraftangan m'sia.Mmg dh rezeki kau dik nak dpt keje gomen sblm aku..aku happyy walaupun sedih tak dptdpt keje gomen lagi.. hehe Nanti ada keje kosong bitau akk tau :) hee~ Mulai dari hari ini aku akn jadi "cik supir" and adik akn jadi "cik bibik" hahahha...Mak baru pesan smlm jgn buli adik..Xperr nak ajar dia je hidup berdikaariii jgn asyik makan karii je .. Hahahaa Baik kan kakak dia ?? :) 

Arini opis sunyi sepi..Shhhhh~aku tido je lepas lunch tadi sbb mengantuk sgt..yela tak penahpenah awalawal pagi dah keluar rumah... arini pulak kene uat cmtu..apelagi mcm kejutan budaya system dlm badan la sket..Itu yg mengntuk smpi nk bukak mate pon dh tak boleeh.. haha..Bukan pekerja contoh 2011 .. :)) 


Okeeyy lah---Chhaww! =.='

5 orang dah komen, anda bila lagi ?:

aqilahjemadi said...

babe!! ni ke sbbnye ko kol aku aritu?meaning adik ko duk puchong r ngn ko?xjauh sgt ke?huhu..

GadisKecil said...

babe!! sejak bila pulak aku duk puchong?! aku duk sri damansara ler..Jauh tu xd la sgt cume nk kene bgn pepagi anta adik ke stesen LRT KJ tu yg berat sket ... huhu...

aqilahjemadi said...

oh, bkn kt puchong,eh?abes tu, sape yg duk puchong..haha..ntahla..konfius2..hehe..xpela..kakak yg baik kan..berkorban demi adik~~ =)))

yanaLiy said...

Sekurang2nya ko ade orang untuk buli kemas bilik dan iron baju.. hehe...

Rohaya Yaacob said...

=)

Thank You For Reading Yahhh !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...