Thursday, August 19, 2010

meroyan duit !!!!


Lepas satu satu dugaan aku hadapi spnjg bulan pose nie..mula2 hp aku terjun dr kete.. pecah berderai screen+motherboard nye and kos nk baik pulih kn kompem la rat2 jgk kn.. hp aku yg dh berkecai tu cmni kt bwh ni haa....mahal kn yg nie ??? haha 3.2 mp lg tuh .. and time pecah nie aku dgn en bie .. dia punya la marah bila aku menangis hset ni dh punah .. kate dia aku lg syg hset dr dia.. ada ke patut jeles dgn hset.. ape la en bie nie..

selesai yg nie .. aku diam 1 mggu.. puasa msuk jek.. 1 lg tragedi.. as korg tau kete aku exciden .. wawawa mmg 2nd dugaan nie aku betul2 trauma and stress sgt.. tp aku syukur xd ape kecederaan pd aku and adik2 aku mse exciden nie.. Alhamdulillah..tp kali ni en bie xleh nk jeles sbb kete ni benar2 bermakna bg aku ok !

and yg 3rd .. kali nie mmg buat aku stress ... sbb dpt kenal and terlanggar kete org yg bole kate dia giler gak la .. saiko doh.. ~ tension lak aku bila berdepan dgn org cm dia.. busuk !!! and uols nk tau siang td aku bkk drawer kt opis.. dlm drawer ada hset pinjam aku tu terpapar la simbol msg .. wah hati riang kot bukak msg lalala ~ tp lepas bace hati dh x riang dah.. nk tahu nape x uols ??? sbb msg tu bunyi cam gini.................

"Assalamualaikum. Laporan polis dah selesai, yg bersalah dh disaman. Kesalahan aishah pd kereta dselesaikan oleh insuran. Tp kesalahan aishah pd sy BELUM selesai. Kerana kmlgn itu sy tidak berkereta slame smggu. Kalau sy x bkerja smggu gaji sy RM 818.00 sehari. Kalau sy sewa kete RM 120.00 sehari. Pernahkah aishah brfikir mmbayar gntirugi kpd sy? Atau mau mncari sy d akhirat ? "

time : 2.21 p.m. date: 19/08/2010

msg d atas telah di anta oleh pemilik kete yg aku terlanggar tmpoh hari.. bila korg bace msg tu ape korg pk and rase ?? aku pelik sgt sbb mse setel kt balai aritu xd lak dia bitau aku sume nie.. baik giler siap kate cmni lagi " xpe lah mende nk jadi kn.. kete sy xd pape xpe lah.. sume setel insurance je la.." and now ! knp ko dh berubah watak wahai manusia saiko ??? yg perkataan "belum" tu mmg dia send msg kt aku dlm huruf besar mnunjuk kn dia benar2 mksud kn itu.. and knp msti nk bckp pasl akhirat ?? ko baik sgt ke ? ko bgus sgt ke ? and mlsh nye di sini aku nk kabar kan.. perlukah aku menanggung semua kos dia yg xd kete pdhl aku sendiri pun xd kete.. dh mende nk jadi kn.. name lagi exciden.. egt aku ni suka2 ke nk tujah bontot kete ko tu.. tau la kete ko mercedes...tp xperlu la ko nk amik kesempatan ke atas duet aku yg dh sememang nye sket dr ko nie........ ko nk mntak sedekah ke ?? dh gaji 1 ari 8 rats xkan kete kt uma ada sebijik je ?? wah ko mmg penipu kan.. hahaha.. mane pegi duet ko bnyk2 tuh ?? lalalala
uhhh kurang pahala pose aku.. ko ni suka la buat aku kurg pahala..

uols rase la kn.. apesal dia buat cmtu and ada ke kes mcm nie ha ?? aku xd plak penah dgr kes cmnie.. smpi nk soh cover kn duit sewa kete and nk byr kn gaji dia lak.. aku bukan HR ko la pakcik..kalo ye pun dia leh ke soh aku byr sume tuh? ada dlm law ke?? ahahahaha dats it.. lg aku bebel lagi kurg pahala aku.. aishh !

notaki : aku fobia dgn semua yg dah jadi.. please doa kn aku kuat smgt hadapi semua nie ... amin

5 orang dah komen, anda bila lagi ?:

fndrocka said...

rasanya..ada byk kes yg bila dah didapati bersalah..pesalah kena cover elaun pengangkutan org tu..atau kerugian tak bekerja..klau dia cedera lak kena byr kerugian jumlah hari yg dia tak dpt pergi kerja.benda biasa ni..tapi semua kena ikut budi bicara mahkhamah la..mana yg relevan...ni bukan benda mengarut..benda ni memg diamalkan.

dia x timbulkn kat balai polis tu maybe xnak libatkan oolis atau dia baru dpt nasihat dari mna2 pihak

GadisKecil said...

fndrocka : tp kalo kebiasaan nye kes mcm ni yg sy tahu kalo setel luar balai.. tp kalo setel balai sy dh pun di sman atas keslhn sy.. kejadian exciden ni sume nye ketentuan Allah bkn ny sy tahu nk terlanggar dia pun..and biar la Allah yg tentukan sgle nye.. sy doa biar la dia berubah fikiran ats sume yg dia dh ckp pd sy dlm msg tuh ! btw thank coz sudi bg komen yaa..

JULYA said...

mcm ni puny eorg pun ade ek
tp btl la kate ko tu
klu dah gaji nye rm8 rat sehari takkan sikit pun tak tersimpan kan
manusia
mcm2 pe'el
gud luck 2 u

GadisKecil said...

julya : thank dear.. akhir nye dia dh diam and xggu aku lagi dah.. utk pgthuan ko aku smpan lagi sume msg2 dia.. sbg bukti kalo2 ada ape2 jadi kn..

JULYA said...

welcome sis.bgs3...bgs gak klu org2 ni ugut gune sms,bleh simpan jadik bukti

Thank You For Reading Yahhh !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...