Wednesday, August 04, 2010

Lelaki itu Mesti ....

Kalo berpacaran.. pasti uols sume mahu cari lelaki/puan ekot citerase uols kan ? begitu juga dgn aku .. ada cite .. ada juga rase. haks .. ape ciriciri lelaki pujaan hati uols ? .. tinggi / kacak / berkaca mate / gigi bersih / rambut pendek / mata bulat / hidung mancung ?? pasti ada ciriciri sendiri aite .. xkesah la ape ciri sekali pun .. ape yg penting dia syg kan kita dan hargai kita bila dia dgn kita .. setuju x ?!

Bagi aku .. jadi seorang lelaki bukan nye susah .. and tuk tawan hati seorang puan mmg senang if lelaki tu betolbetol ikhlas and pandai memenangi hati sorg puan itu.. setuju lagi x ?!

Hoccay aku mahu lelaki yg bakal jadi hasben ku kelak like dis :

1.Menjaga solat fardhu,x selalu jemaah pon xpe.. jnji solat pada awal waktu. Auratnya juga sentiasa dipelihara dgn memakai pakaian yang sopan sebab bila aku leka dia boley egt kan aku and aku xd la lawan dia balik sbb dia lagi bagus dr aku .. haks !

2. Akhlaknya baik, nampak tegas tapi senarnyer seorang yang lembut dan mudah bertolak ansur. Bak kate org bia lembu tapi tegas..tapi jgn lembut sotong... geliss !

3. Tegas mempertahankan maruahnya. Tidak berkunjung ke tempattempat yang boleh menjatuhkan kredibilitinya. Pahampaham la zaman skrg kan.. macammacam boley jadi .. lelaki la kene jage puan .. bukan nye puan jage lelaki .

4. Amanah, tidak mengabaikan tugas yang diberikan dan tidak menyalahgunakan kuasa dan kedudukan.. so bila dia amanah aku pun xd la nak menipunipu kan .. hee

5. Tidak boros, tetapi tidak kedekut (cmni la bagus !). Tahu membelanjakan wang dengan bijaksana ..

6. Menjaga mata dengan tidak melihat perempuan lain yang lalu lalang ketika sedang bercakapcakap. sebab buat ape ada aku kalo sibuk nk tengok perempuan lain ... huu =)

7. Pergaulan yang terbatas, tidak mengamalkan cara hidup bebas walaupun dia tahu dirinya mampu berbuat demikian. nak bebasbebas boley sokong parti bebas... aku parti terhad .. hahaha !

8. Mempunyai rakan pergaulan yang baik sebab kawan itu melambangkan seseorang.. baik sahabat nye .. baik jugak la dia .. betol x ??

9. Bertanggungjawab pada keluarga dan ibu bapanya so dgn kita pun dia akn ada tggungjwab la bila kita jd sebahagian dr keluarga dia ... =)

10. Wajah yang tenang, tidak kira semasa bercakap atau membuat kerja atau masa kecemasan. always cool babe .. even aku garang cam singa pon dia tetap cool sbb dia akn tenang kan aku bila aku marah .. hehe

Tiada siapa yang boleh ubah seseorang itu melainkan dia sendiri yg mengubah diri nya .. renungrenungkan .. selamat beramal .. =)

0 orang dah komen, anda bila lagi ?:

Thank You For Reading Yahhh !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...