Tuesday, July 07, 2009

Di antara dua....

kehidupan ini mmg banyak duri dan ranjau nya..
itu lah yg mendewasakn pemikiran kita..
bagi siapa yg selalu dgn pemikiran yg positif
akn menganggap cabaran itu sbg 1 pembangunan diri..
and bgi mereka yg negatif akn menganggap ia sbg 1 beban..

Pernah kah anda semua alami situasi di mana anda payah utk buat 1 keputusan..
sbb nya anda sndri xtau nk pilih antara kaca dan permata...
mengenali DUA insan yg baik hati budi nya..
yg amat memahami and sentiasa menjaga perasaan anda..
Tapi..anda perlu buat keputusan..
memilih di antara mereka..dan ini adalah 1 keputusan yg paling sukar perlu anda lakukan..
bagi anda dua-dua pun baik..dua-dua pun caring..dua-dua pun syg anda..
tapi anda perlu juga pilih yg paling paling baik di kalangan yg terbaik..

Dia yg hadir ketika aku sudah pun punyai kamu..
kamu yg amat memahami..dan sntiasa ada bersama2 dgn aku xkira sedih mahupun gembira..
Dia pula yg pernah hadir suatu ketika dulu dan tggl kan aku hanya kerana ingin mengejar cita2..
dan kini dia kembali hadir dlm hidup aku serta buat aku rasa serba salah..
aku tidak mahu dia kecewa..
begitu juga dengan kamu..
sbb aku tau cmne rasa nya bila kecewa...
aku syg akn dia dan kamu..
aku syg akn kedua-dua nya..
tapi aku perlu pilih di antara dia dan kamu..
wlupun aku mungkin akn lukakan hati nya
tp aku percaya..
mgkin ada yg lebih baik utk nya..

Biarla ape yg terjadi menjadi pengalaman dlm hidup aku..
mgkin ada hikmah di sebalik ini semua..
kejujuran dan keikhlasan je yg aku pinta..
semoga keputusan yg aku ambil memberi kehidupan baru dlm diri aku..
aku tidak mahu kehidupan lalu menhantui hidup aku..
semoga dgn memilih kamu..
aku menjadi lebih tabah dlm mengahadapi kehidupan ini..
dan kepada dia.. aku sentiasa doa kan..
kehidupan nya akan lebih diberkati..
dan aku juga doa kn dia akn memiliki seseorg yg jauh lebih baek dr aku..
supaya dia juga bahagia spt aku..
aku sentiasa ada di sini..
sbg teman dlm hidup dia buat selama-lama nya..
sbb dia pernah wujud dlm hidup aku..
aku sayang dia..
dan kini aku ada kamu..
aku lebih sayang kan kamu...
aku harap dia dpt maaf kan aku..

1 orang dah komen, anda bila lagi ?:

zatiesiska abdul rahman said...

hehe DIA dan KAMU...haish akak ni, rmai sgtla..bg 1 kat kte ek :P

Thank You For Reading Yahhh !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...