Friday, February 20, 2009

cry in ur heart..

di kala aku kesepian..
aku rasa kn kesedihan..
eh.. xkan nk sedih je sllu kn..
penat lah plak..
tp perasaan itu dh sebati dgn aku..
aku dh xleh nk buang..
bak kata mereka mereka yg kenal aku..
kamu nie mmg sensitif yea..
"jap lagi nangis la tue.."
hehe.. itu kah aku??

btw luar xsame ngn dalaman..
aku nmpak garang+kasar..
pergh.. tapi hati lembut bebenar..
sket-sket nk nangis..
apehal?? aku pun xtau..
bg aku bila nangis bg aku kelegaan..
so nangis la.. huhu..

kmu kmu tau x cane nk buang rasa sedih tu?
yelah nk elang dr rasa nk nangis je..
aritu.. masa ada sesi luah perasaan ngn classmate..
rata2..sume ckp ala2 mcm sedih..
tapi mereka x nangis punnnn..
but i'm crying..
tengok lah aku nie..
sgt senang nk menangis..
kata org "cepat cembeng" hehe..
apa-apa pun itu la aku..
yg sgt suka menangis..
haha..

7 orang dah komen, anda bila lagi ?:

abangwan said...

Setiap manusia ada kelebihan dan ada kekurangan. Kita tak sedar apa yang kita nampak kurang pada diri kita sebenarnya adalah kelebihan dan apa yang kita rasa kelebihan padahal itu adalah sesuatu yang jelek dan hina bagi kita.

Anggapalah sesuatu yang ada pada diri kamu yang kamu rasakn kurang itu adalah anugerah yang jarang sekali ada pada orang lain.

Kita juga mesti sedar bahawa fitrah kita adalah untuk menyayangi dan ingin disayangi. Apabila kita dicemuh dan dihina atau sebarang bentuk kekecewaan dan kesedihan, sedih itu akan datang dalam berbagai tahap bergantung kepada kekerasan dan kelembutan hati kita secara azalinya.

Miss Jaz said...

salam dik,perempuan nie memang dilahirkan dgn jiwa yg lembut...akan tetapi pembawaan seseorang itu yg membeza diantara seorang perempuan ngan perempuan yang lain...so jadilah diantara perempuan2 yang lain itu...sebab akak tau adik adalah permata utuk diri u!!!percayalah diri adik sendiri..semoga sifat sensitive adik itu akan membawa kepada sesuatu yang lebih bernilai...amin..

NoRT said...

tangisan mampu legakan kesedihan seseorang

gadiskecil said...

to kak jaz: tenkiu sgt2.. permata hati ini mgkin akn lebih bersinar dan menjadi sesuatu yg amat bernilai.. insyaAllah..

to abg wan: hati ku lembut.. moga kekuranagan itu adalah kelebihan bg diri ini.. nasihat ini amat berguna bg diri ini.. tenkiu~~

MaWArBerDuRi said...

Is rasa menangis tu satu kelemahan ke??pada adk nope la.. adk pun sensetif gk,,dalam geng adk,,adk rasa adk antara yang cepat mengalirkan airmata..sob..sob..

setuju kata 'abag wan' tuh,,mungkin ada org anggap itu kelemahan kita tapi mungkin itu kelebihan kita,,lagipun hati perempuan sememangnya mudah tersentuh..mungkin tak semua tapi most of perempuan yup..


nak buang sikap mudah mengalirkan airmata?? sikap itu fitrah Is..bukankah Is rasa lebih lega dan selesa bila airmata itu mengalir? bukankah dengan mengalirkan airmata tu Is rasa apa yang tersimpan dalam hati itu terluah semuanya.. biarkan org nak kata apa,,pedulik sama kata org,,kerana mereka org dan punya mulut maka mereka berkata..maka biarkan,,itu diri Is dan Is perlu hargainya..

airmata itu kan peneman setia seorang perempuan,,gunakan sebaiknya kerana andai tidak,,bukankah rugi..Allah kurniakan airmata itu untuk mengalir,,untuk menyatakan secara zahir apa dalam hati kita..gunakan SEBAIKNYA..jangan MEMBAZIR..(^_*)

brutally honest said...

Menangis tu kan dapat melegakan hati, wpun masalah tak selesai....

gadiskecil said...

thank to adik and yana juga..
sy sering menangis.. dan kini sy rasa ingin terus menangis..

Thank You For Reading Yahhh !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...